Nie zgub się w prawnych kruczkach składnikowych - Kosmetyczni pomogą ci w tym z nowym przewodnikiem regulacyjnym

Nie zgub się w prawnych kruczkach składnikowych - Kosmetyczni pomogą ci w tym z nowym przewodnikiem regulacyjnym

Kosmetyczni z nowym przewodnikiem technicznym po procesach regulacyjnych dla składników

Dokument, przygotowany przez dział techniczno-legislacyjny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego dla wszystkich członków tej organizacji, jest kompleksowym vademecum po procesie zarządzania portfolio składników w każdej firmie kosmetycznej.

Jak wiadomo, tworzenie prawa jest procesem ciągłym – między innymi ze względu na stale postępujący rozwój naukowo-technologiczny. Dotyczy on wszystkich gałęzi gospodarki, a więc także branży kosmetycznej. Jak pokazały ostatnie miesiące, monitorowanie i wczesne reagowanie na zmiany regulacyjne dotyczące składników może zaoszczędzić firmom wielu problemów.

- Niedawne sytuacje, związane z lilialem, homosalate czy methyl salicylate, dały nam wyraźnie odczuć, że trzymanie ręki na pulsie może być kluczowe z punktu widzenia zarządzania składnikami w całym cyklu życia produktów kosmetycznych. Przeprowadziliśmy wiele rozmów z firmami członkowskimi i wiemy, że podejście do tego procesu jest bardzo zróżnicowane. Jesteśmy jednak pewni, że narzędzia – takie, jak nasz przewodnik – mogą pomóc je uporządkować, minimalizując ryzyko biznesowe i koszty oraz budując pewność prawną działań przedsiębiorców - tłumaczy Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Kompleksowo, merytorycznie i praktycznie

Przewodnik był konsultowany przez 16 firm członkowskich, które zgłosiły się same lub zgodziły się wziąć udział w opracowaniu dokumentu. Znalazły się wśród nich globalne koncerny, MŚP, firmy surowcowe czy produkujące na zlecenie. Były to: Dr Irena Eris S.A., Nivea Polska Sp. z o.o., BASF Polska, L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, Marion, Delia, MPS International, Pharmena, BIOMED, Forte Sweden, CosmetoSAFE Consulting, NCosmetics, Stapiz, La Rive, Persan, Farmona. Konsultacje trwały ponad 1,5 miesiąca, ponieważ przewodnik jest dość złożonym dokumentem, poruszającym szereg zagadnień, obejmujących działania różnych zespołów.

- Co roku nasz zespół obsługuje ponad 1000 zapytań firm członkowskich. Wśród nich znaczną część stanowią kwestie dotyczące składników kosmetycznych. Firmy pytają m.in. o status regulacyjny składników, aktualny etap prac nad procedowanymi zmianami dla składników czy wpływ nowych przepisów na dotychczasowe regulacje. W trakcie tworzenia przewodnika przyświecał nam cel, by maksymalnie ułatwić firmom monitorowanie zmian regulacji dotyczących składników produktów kosmetycznych i przygotowanie się do tych zmian z wyprzedzeniem - tłumaczy Dorota Rejman, młodszy manager ds. projektów legislacyjnych w związku i główna autorka składnikowego vademecum.

O tym, że jest to źródło praktycznej wiedzy, mogą już teraz świadczyć pierwsze recenzje firm konsultujących przewodnik. Zdaniem Malwiny Kąkalec-Sobolewskiej, technologa z firmy STAPIZ Profesjonalne Kosmetyki Fryzjerskie, 25-stronicowy dokument jest przygotowany dokładnie i rzeczowo. Marta Odważna, specjalista ds. regulacji w Forte Sweden Sp. z o.o., wskazuje, że jest też napisany w bardzo przystępny sposób i będzie stanowił doskonałe narzędzie do uporządkowania i poszerzenia wiedzy, a Katarzyna Skuneczna, starszy specjalista w Dziale Badań i Rozwoju w PHARMENA SA, że znajdują się w nim bardzo przejrzyste i ułatwiające pracę z „zagrożonymi” surowcami informacje.

Kosmetyczni? Zawsze adekwatnie do potrzeb firm

Przewodnik „Monitoring procesów regulacyjnych – składniki kosmetyczne” to najnowszy, ale niejedyny dokument techniczny, opracowany przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Do użytku firm członkowskich wcześniej oddano m.in. przewodniki „Wymiana informacji z dostawcami surowców”, „Alkohol etylowy – procedury i obowiązki, zwolnienie od akcyzy”,  „Kosmetyki jako produkty SUP”, „Zwiększanie stopnia odzysku opakowań produktów kosmetycznych”, „Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków”, „Oznakowanie trwałości kosmetyków zgodnie z przepisami rozporządzenia 1223/2009/WE”, czy „Wprowadzanie produktów kosmetycznych do obrotu”.

- Staramy się każdego dnia jak najlepiej odpowiadać na trudności, z którymi mierzą się firmy należące do związku. To dlatego oferujemy członkom przewodniki i narzędzia dotyczące tak różnych tematów. Mamy nadzieję, że opracowywane przez dział techniczno-legislacyjny dokumenty, są adekwatną i kompletną odpowiedzią na wyzwania rynkowe. Ale narzędzia wsparcia członków to nie tylko przewodniki. Bezpośrednie doradztwo członkowskie, grupy robocze, newsletter gwarantują dostęp do bieżących informacji (tak niezbędny w tak zmiennych czasach), a jednocześnie stanowią platformę wymiany doświadczeń oraz dają możliwość przedyskutowania bieżących problemów i okazję do wypracowania wspólnego, branżowego stanowiska czy dobrych praktyk. Bo razem możemy więcej! - podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi